Majora's Mask Opera

    • Majora's Mask Opera

      Hello, I'm M. Bulteau, and I'm working on a large scale opera based on Majora's Mask.

      I've been telling of my project to the Zelda community since November 2011, but it's always good to find new forums. :)

      Here's the latest demo:

      youtube.com/watch?v=4T1NQ6pgyEA

      As stated, these are just demos (and the oldest ones need redoing, especially on the account of not being operatic). They only serve as a sort of portfolio to give an idea of what it could be like musically. Nothing is set in stone, especially not several instances of lyrics which exist as placeholders for now.

      Visually, shadows are just a way I thought of to keep things mildly interesting visually for the demos, instead of just audio.

      The first draft of the whole score is currently at the beginning of Act III. The structure is supposed to be one act for each day, and each act lasts for about an hour. With the Overture and the Prologue, I don't think I'll be able to make the whole thing any shorter than 3h15/3h30.

      In this story, Link is absent from Termina altogether. The focus is instead on Kafei and the recovery of the Sun Mask, with the Happy Mask Salesman's plight as a parallel story.

      You can read more about it here, at the Majora tab. The blog has even more information.

      Cheers!

      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      *VERY CRUDE GOOGLE TRANSLATION*

      Hallo, ich bin M. Bulteau, und ich bin im großen Maßstab Oper nach Majoras Mask funktioniert.

      Ich habe erzählt worden von meinem Projekt an der Zelda-Community seit November 2011, aber es ist immer gut, neue Foren zu finden. :)

      Hier ist die neueste Demo:

      youtube.com/watch?v=4T1NQ6pgyEA

      Wie gesagt, das sind nur Demos (und die Ältesten müssen erneuert werden, vor allem auf das Konto der nicht in der Oper). Sie dienen nur als eine Art Portfolio, um eine Vorstellung von dem, was es sein könnte wie musikalisch zu geben. Nichts ist in Stein gemeißelt, vor allem nicht mehrere Instanzen der Texte, die als Platzhalter für jetzt existieren.

      Optisch Schatten sind nur ein Weg, dachte ich an die Dinge visuell auf den Demos milde interessant zu halten, statt nur Audio.

      Der erste Entwurf der ganze Partitur ist derzeit zu Beginn des dritten Aktes. Die Struktur soll eine Handlung für jeden Tag und jede Handlung dauert etwa eine Stunde. Mit der Ouvertüre und Prolog, weiß ich nicht, dass ich in der Lage, das Ganze zu einem kürzer als 3h15/3h30 machen.

      In dieser Geschichte ist Link ganz fehlen Termina. Der Fokus liegt stattdessen auf Kafei und der Erholung der Sun-Maske, mit der Notlage der glückliche Maske Verkäufer ist als Parallelgeschichte .

      Sie können mehr über sie hier auf der Registerkarte Majora lesen. Der Blog hat noch mehr Informationen.


      P.S: I'm so sorry, but I can't speak German for the life of me :P Although Google Translate will help me understand you, and I'm probing for English speakers around here as well. :)
    • Nice that you guys found your way in our Forum.^^

      I always loved your operas (my favourite one is "Clock Town Choir" so far^^) and of course I will watch your newest one, too. These operas are a musical love letter to the fans and the other ones here will love them, too, for sure. :)

      Let's get started! *clicks on link*
    • Hey there :D

      OMG I've watched all of your videos! I can't believe, you found this forum! I never thought you would reach out to us german fans :)

      As a matter of fact, I really like those shadow scenes you use for the demos. I think it fits perfectly into the world of majora. And I admire your hard work, setting everything up for us, with all the dancing and acting, instead of "just" posting the audio (which would be fine with me, too ^^)
      Keep up the great work!!!
      As I don't have a paypal account and no credit card - did you ever consider selling the audio of your demos at itunes? I would love to buy them and support your work!
      By the way, I love your Q&As you've been posting in the last days.

      I tried to translate your first post ;) but I guess most users here understand what you wrote. (as a matter of fact I listened to 'Odolwa and the Deku' translating it)

      ______________________________

      Ich nehme mir mal die Freiheit M.Bulteaus Post zu übersetzen ;) Denn ich bin der Meinung jeder hier, sollte sich mal das fantastische Zeug ansehen, was die produzieren! Entschuldigt bitte, falls es stellenweise etwas holprig klingt. Habe es einfach runtergeschrieben.



      Hallo, ich bin M.Bulteau und ich arbeite an einer Oper, welche auf der Geschichte von Majora's Mask basiert.

      Ich mache mein Projekt in der Zelda Community schon seit November 2011 bekannt, aber es ist immer toll neue Foren zu finden :)

      Hier ist die neueste Demo:

      youtube.com/watch?v=4T1NQ6pgyEA

      Wie gesagt, unsere Videos sind nur Demos (und die älteren müssen noch überarbeitet werden, insbesondere weil sie nicht sonderlich 'opernhaft' sind). Sie dienen nur als eine Art von Portfolio, um euch einen Eindruck zu verschaffen, wie es musikalisch dann sein könnte. Noch ist nichts in Stein gemeißelt, besonders nicht große Teile der Texte, die bis jetz nur als Platzhalter stehen.

      Die Schattendarstellung ist nur dazu da, um die Demos ein wenig interessanter zu gestalten, statt nur die Audiospur hochzuladen.

      Der erste Entwurf der Partitur ist bisher bis zum Beginn von Akt 3 geschrieben. Als Struktur soll jeder Akt einen Tag repräsentieren und jeder Akt etwa eine Stunde dauern. Mit der Overtüre und dem Prolog zusammen dauert das ganze dann mindestens 3,25 bis 3,5 Stunden.

      In der Geschichte fehlt Link in Termina komplett. Der Fokus liegt stattdessen auf Kafei und dem Rückgewinn der Sonnenmaske, mit dem Gelöbnis an den Maskenhändler in einem parallelen Handlungsstrang.

      Ihr könnt hier unter 'Majora' mehr darüber lesen. Der Blog hat sogar noch mehr Informationen.

      Cheers!
    • The language barrier is very likely what prevents me from reaching out to German fans, but Google Translate can be of help. ^^

      Germany is actually one of the countries in Europe that seems to be paying the most attention to the opera. I only found one article in German about it, though.

      I don't plan on eliminating the concept of shadows entirely, because it does match Majora's Mask's mood, but as a work that intends to be staged properly, it cannot restrict itself to just that.

      I won't do anything related to money with Majora until the portfolio of 9 demos is completed and polished (demos 1 through 6 will get makeovers in both instrumentals and singers, much like Sakon's Arietta did recently), and the project is pitched to Nintendo for permission. This can't go anywhere beyond a big A3-sized hardcover score on paper if Nintendo does not allow me to stage it.

      As for iTunes, I'm sorry but I think the share they give to artists is rather absurd. Right now, I sell my stuff on Bandcamp. So far there's only a simple compilation of 5 electronic tracks, some of them loops, but I will have orchestral, chamber music, and piano albums out later on, all of them originals.

      Thanks. :)
    • Haven't posted in a while. Been busy! :)

      Here are the latest makeovers:

      The Fortress / The Pirates Give Chase (REDUX)
      youtube.com/watch?v=CKCpV77TGOY

      Pamela's Arietta (REDUX)
      youtube.com/watch?v=YV0dZnBHWn8

      Kafei's Dream (REDUX)
      youtube.com/watch?v=lTdB4WD1LHY

      Also, there is a new Q&A released every Friday: youtube.com/playlist?list=PLO0uA5Q5rp-WCcYb0XV2xwulg2ZgvvIyJ